„Succesul este o muncă din interior.”
Și când vine vorba de construirea propriei afaceri, acest lucru este 110% adevărat.
Mentalitatea ta va construi sau va distruge capacitatea ta de a stabili și a conduce o afacere profitabilă.
Uneori asta nu vine de la sine. Și chiar dacă ai mentalitatea potrivită, e extrem de important să o menții pe tot parcursul drumului. Sprijinul unui ghid este neprețuit în acest caz pentru că îți poate aduce claritate în setarea corectă a planurilor, în învățarea etapelor necesare, în stabilirea felului în care pasiunea ta să rămână pasiune și să nu devină o corvoadă.
Mentalitatea este probabil factorul determinant major al succesului în aproape orice domeniu al vieții. Cu alte cuvinte, modelele de gândire pe care le adoptați în mod obișnuit guvernează în mare măsură rezultatele pe care le obțineți.
Dar circumstanțele și situațiile diferite necesită mentalități diferite, lucru de care trebuie să fie conștient oricine care dorește să părăsească un loc de muncă plătit și să renunțe, pentru a deveni antreprenor. Din păcate, nu toți potențialii antreprenori înțeleg schimbările dramatice de mentalitate necesare, fără de care succesul în afaceri este puțin probabil.
Dar renunțarea la locul de muncă și începerea propriei afaceri este doar jumătate din ecuație. Este bine să te pregătești pentru a fi antreprenor. În afară de a-ți pune în ordine finanțele și de a avea un plan pus la punct, mai este necesar să-ți pregătești mintea.
Obiceiurile tale îți dictează succesul și, dacă ești încă blocat în mentalitatea de angajat, eforturile tale vor eșua. Este important să adopți o mentalitate antreprenorială și să începi să gândești așa cum fac liderii de top.
A fi antreprenor este foarte diferit de a fi angajat și modul în care îți imaginezi asta poate fi complet neconform. Iată câtevă schimbări pe care este recomandat să le faci în gândirea ta pentru a te pregăti înainte să descoperi realitatea de a fi antreprenor:
• Afacerea ta nu este despre tine.
Este un lucru minunat să începi o afaceri pentru că vrei să faci o diferență, sau vrei să ai mai multă libertate și flexibilitate sau să fii propriul tău șef. Dar nu vei supraviețui mult în afaceri decât dacă vinzi ceva de care oamenii nu au o nevoie urgentă.
S-ar putea să fi venit cu cea mai bună idee sau serviciu, dar dacă nimeni nu-l dorește sau nu are nevoie de el, nu vei demara niciodată. Treaba ta este să descoperi „punctele dure” cu care se luptă oamenii din nișa ta și apoi să găsești o modalitate de a-i ajuta să depășească aceste provocări. Și fă-o într-un mod diferit de cum o fac concurenții tăi.
S-ar putea să fi venit cu cea mai bună idee sau serviciu, dar dacă nimeni nu-l dorește sau nu are nevoie de el, nu vei demara niciodată. Treaba ta este să descoperi „punctele dure” cu care se luptă oamenii din nișa ta și apoi să găsești o modalitate de a-i ajuta să depășească aceste provocări. Și fă-o într-un mod diferit de cum o fac concurenții tăi.
• Este un maraton, nu un sprint.
Dacă intri în afaceri pentru o soluție rapidă la problemele tale cu banii, vei fi dezamăgit. Este important să te dedici afacerii tale pe termen lung. Este nevoie de timp și perseverență pentru a construi o afacere profitabilă de la zero. Este bine să iei măsuri consistente în fiecare zi și să ai așteptări realiste. Nu se va întâmpla peste noapte. Statisticile arată că este nevoie de trei până la cinci ani pentru a ajunge la punctul în care obții un profit sănătos. Și dacă ești o persoană căreia îi place să vadă rezultate instantanee, acest lucru poate fi o provocare.
Dacă ești dispus să lucrezi cu perseverență și dăruire, vei ajunge cu siguranță să ai succes și profit.
Dacă ești dispus să lucrezi cu perseverență și dăruire, vei ajunge cu siguranță să ai succes și profit.
• Cunoaște-ți propriul „De ce”.
Știi de ce ești în afaceri? Există un motiv pentru care îți urmărești afacerea. Care este acesta? Care este diferența specifică pe care vrei să o faci prin munca ta? Brandurile puternice au o viziune clară cu care rezonează clienții lor. Începe cu răspunsul la întrebarea „De ce?” pentru că acesta le oferă urmăritorilor și clienților tăi o modalitate de a se identifica cu tine la nivel personal. Îți comunică pasiunea, viziunea ta, spre ce lucrezi ca brand.
După cum spune adesea autorul și speakerul Simon Sinek: „Oamenii nu cumpără ceea ce faci tu, ei cumpără de ce faci asta.”
După cum spune adesea autorul și speakerul Simon Sinek: „Oamenii nu cumpără ceea ce faci tu, ei cumpără de ce faci asta.”
• Fii obsedat de „de ce”-ul tău.
S-ar putea să-ți fi început propria afacere pentru că ești pasionat să faci o diferență sau să faci lucrurile în propriile tale condiții. Dar, ca proprietar de afacere, pasiunea nu este suficientă - ai nevoie de obsesie pentru a reuși. Fără o doză sănătoasă de obsesie și o conexiune clară și sinceră cu „de ce” tău, pur și simplu vei rămâne fără vlagă/voință și vei renunța. Asigură-te că viziunea ta de afaceri este una de care ești dispus să fii ”obsedat” în sensul sănătos al cuvântului!
• “Voi avea succes.” - dezvoltă o credință de neclintit în tine.
Când îți construiești propria afacere, toate criticile tale interioare vor ieși la suprafață pentru a le înfrunta. Acele vocile dinmintea ta care spun „nu ești suficient de bun” sau alte astfel de lucruri neadevărate vor fi acolo de fiecare dată când iei o decizie curajoasă de a ieși și de a-ți pune munca în domeniul public. Fii pregătit să lucrezi la mentalitatea ta în mod constant și să faci tot ce este necesar pentru a-ți dezvolta o minte puternică și o credință de neclintit în tine și în abilitățile tale. Încrederea în sine este absolut esențială pentru succesul afacerii tale.
• Adoptă o mentalitate de LIDER
Iată câteva dintre calitățile pe care este important să le dezvolți pentru a reuși ca LIDER al afacerii tale:
- Fii în permanență în căutarea oportunităților și urmărește-le cu rigurozitate;
- Ieși în rețea și construiește relații strategice;
- Rămâi la curent cu tendințele din industrie și piețe;
- Conectează-te cu alți lideri din domeniul tău;
- Fii optimist, dar realist;
- Asumă-ț riscuri calculate;
- Dezvoltă abilități excelente de comunicare;
- Învață din propriile greseli;
- Fii un lider inspirator;
- Gândește în afara cutiei;
- Fii flexibil și adaptează-te rapid;
- Fii în permanență în căutarea oportunităților și urmărește-le cu rigurozitate;
- Ieși în rețea și construiește relații strategice;
- Rămâi la curent cu tendințele din industrie și piețe;
- Conectează-te cu alți lideri din domeniul tău;
- Fii optimist, dar realist;
- Asumă-ț riscuri calculate;
- Dezvoltă abilități excelente de comunicare;
- Învață din propriile greseli;
- Fii un lider inspirator;
- Gândește în afara cutiei;
- Fii flexibil și adaptează-te rapid;
• Dezvoltă o relație pozitivă cu banii.
Pornirea unei afaceri necesită bani pentru a începe, pentru a funcționa și pentru ca tu să trăiești pe măsură ce te stabilești. Dacă nu ești bun la gestionarea banilor, acele obiceiuri proaste te vor urma în afacerea ta. Capacitatea ta de a genera profit necesită disciplina de a urmări fiecare ban și de a-ți revizui cifrele pe măsură ce înaintezi, astfel încât să poți începe să vezi tipare și să fii în căutarea modalităților de a reduce costurile de operare și de a crește marjele de profit. Mai ales în primii ani, este important să fii cumpătat/ă.
• Este necesar să conștientizezi că ești responsabil pentru toate deciziile - bune și rele
Antreprenorii au o oportunitate incredibilă de a crea ceva din nimic, într-un mod care nu este posibil să pentru altcineva. Dar asta înseamnă să ia decizii importante cu privire la ceea ce trebuie făcut, când și cum.
Nu trebuie să aștepți ca lucrurile să se întâmple sau ca cineva să îți spună ce să faci, trebuie acționezi și le faci să se întâmple. Antreprenorii de succes înțeleg, de asemenea, că oportunitățile pot fi de scurtă durată și, astfel, își dezvoltă un sentiment de urgență care îi ajută să-și atingă obiectivele.
Nu trebuie să aștepți ca lucrurile să se întâmple sau ca cineva să îți spună ce să faci, trebuie acționezi și le faci să se întâmple. Antreprenorii de succes înțeleg, de asemenea, că oportunitățile pot fi de scurtă durată și, astfel, își dezvoltă un sentiment de urgență care îi ajută să-și atingă obiectivele.
• Este bine să-ți menții viziunilepe termen scurt și pe termen lung, simultan, pe aceeași lungime de undă
Coordonează-i pe ceilalți și fii în principal responsabil să te asiguri că ceea ce trebuie făcut acum, este făcut acum. Ca antreprenor, trebuie să-ți proiectezi mintea înainte, gândindu-te la potențialele capcane și oportunități care se află după colț și luând decizii bazate pe incertitudine. Acest lucru necesită să te împaci cu faptul că ceea ce faci sau nu faci astăzi va avea un impact asupra afacerii tale peste trei luni, chiar și cinci ani mai târziu.
• Să te simți inconfortabil este noua ta „zonă de confort”
În calitate de angajat, ești obișnuit să gândești „în interiorul cutiei” mai degrabă decât în afara ei. Ca antreprenor, nu există nicio cutie. Vezi ceea ce alții nu văd, testează idei noi, acaparează un teritoriu nou, asumă-ți riscuri. Acest lucru necesită curaj, o personalitate și o minte puternică, și capacitatea de a continua în ciuda respingerii și scepticismului.
• Învățarea este o călătorie continuă
Ca angajat, ai o fișă a postului, care necesită un anumit set de abilități. A fi antreprenor implică învățarea multor abilități noi, cu excepția cazului în care ai fondurile pentru a externaliza ceea ce nu ești bun sau nu vrei să faci. Aceasta ar putea fi să înveți să creezi o foaie de calcul, să aduci investitori în firmă, să-ți promovezi ideile, să-ți creezi propunerea perfectă sau să folosești tehnologii necunoscute. Ceea ce este de făcut, este de făcut - nu există loc pentru scuze.
• Cifrele nu mint
În ceea ce privește cifrele, este suficient ca majoritatea angajaților să știe ce intră și ce iese. Ca antreprenor, ar fi bine să înveți să iubești rapid numerele, deoarece fluxul tău de numerar este ceea ce te va ține în – sau în afara – afacerii. În cele din urmă, vânzările, costurile, profitul și pierderile tale sunt cele care îți vor oferi - fie nopți nedormite, fie un stil de viață de invidiat. Dar fără lumina călăuzitoare a cifrelor, afacerea ta va avea un progres descendent și se va îndrepta continuu „la vale”.
• Iubește-ți afacerea, dar fii obiectiv
Ca angajat, poți continua să faci ceva ce nu-ți place doar pentru salariu. Ca antreprenor, va trebui să-ți iubești afacerea datorită efortului și orelor lungi necesare. Dar nu trebuie să cazi în capcana de a gândi și a te comporta ca un angajat în propria companie, lucrând „la” mai degrabă decât „pentru” afacere, fiind mai degrabă un „tehnician” decât liderul care o conduce înainte.
• Bucură-te de încălcarea regulilor
Încălcarea regulilor din partea unui angajat ar putea însemna concediere. Pe de altă parte, antreprenorii nu sunt interesați de “status quo” – ei caută mereu modalități de a face lucrurile diferit. Asta înseamnă să dobândești o perspectivă globală, să privești mereu peste orizont, sau cel puțin către el, spre locul în care următorul mare lucru așteaptă.
• Timpul nu este liniar
Când ești angajat, ai un orar după care lucrezi și în care trebuie să te încadrezi. În calitate de antreprenor, deși s-ar putea să nu fii legat de un birou sau computer 24/7, te vei gândi mereu la afacerea ta, la ce funcționează bine și la ce ar putea-o face să funcționeze mai bine. Nu va exista răgaz, vei trăi și vei respira pentru afacerea ta, dacă dorești să ai succes și profit.
• Învață abilitatea de a executa
Reține că, dacă nu poți executa, nu contează cât de puternică este viziunea ta, cât de bună este echipa ta sau cât de deschis ești la feedback. Este bine să livrezi în mod activ produsul sau serviciul tău, pentru a avea succes!
În calitate de lider al afacerii tale, depinde de tine să pui accent pe execuție atunci când este necesar. În unele situații, acest lucru ar putea însemna efectuarea de analize de proces pentru a determina unde pierzi timp și potențiala profitabilitate. În altele, ar putea însemna motivarea membrilor echipei tale pentru a-și duce munca la bun sfârșit pentru a îndeplini anumite etape sau termene limită de producție. Poate fi frustrant să ai atât de multă presiune, dar, în calitate de lider, este necesar să fii cel care acordă prioritate execuției.
În calitate de lider al afacerii tale, depinde de tine să pui accent pe execuție atunci când este necesar. În unele situații, acest lucru ar putea însemna efectuarea de analize de proces pentru a determina unde pierzi timp și potențiala profitabilitate. În altele, ar putea însemna motivarea membrilor echipei tale pentru a-și duce munca la bun sfârșit pentru a îndeplini anumite etape sau termene limită de producție. Poate fi frustrant să ai atât de multă presiune, dar, în calitate de lider, este necesar să fii cel care acordă prioritate execuției.
Evident, niciun antreprenor nu va fi un maestru al tuturor acestor abilități diferite, simultan. Nu există o modalitate perfectă de a conduce, dar îți poți îmbunătăți eficiența ca lider concentrându-te pe aceste domenii critice. Indiferent de ce tip de lider ești sau vrei să fii, îmbunătățirea acestor abilități particulare va contribui în mare măsură la succesul afacerii tale.
• Începe acum
Majoritatea oamenilor subestimează timpul necesar pentru a face tranziția de la angajat la antreprenor, așa că este logic să începi să-ți schimbi mentalitatea cât timp ești încă angajat, poate chiar să înființezi o afacere, de care să te ocupi cât încă lucrezi la locul actual de muncă. Acest lucru îți poate oferi oportunitatea de a dezvolta abilități și de a construi experiență, în timp ce te bucuri de plasa de siguranță a unui salariu, ceva la care la un moment dat aproape sigur va trebui să renunți dacă dorești să îți dezvolți afacerea.
Deci, ești angajat sau antreprenor? Simți că este timpul să schimbi ceva? Alegerea este doar a ta. Iar eu sunt aici să te susțin!
Înscrie-te AICI pentru o discuție liberă de 15 minute pentru a vedea împreună cum ne putem organiza pentru a-ți oferi îndrumarea specifică Ție.